• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
Logo CT2 2018

  • over ons
    • artikelen
    • eBooks
    • workshops
    • video’s
    • CT² team
    • klantverhalen
    • contact
  • training
    • training door CT²
    • OR-training
  • coaching
    • directie coaching
    • personal coaching
    • groepscoaching
    • CT² methode
  • ondernemingsraad
    • maatwerk OR-training
    • OR-coaching
    • OR adviestrajecten
    • eBooks OR
    • workshops OR
    • CT² kiosk: OR-nieuws
    • de WOR
    • wat vindt de klant
  • contact
Logo CT2 2018

  • over ons
    • artikelen
    • eBooks
    • workshops
    • video’s
    • CT² team
    • klantverhalen
    • contact
  • training
    • training door CT²
    • OR-training
  • coaching
    • directie coaching
    • personal coaching
    • groepscoaching
    • CT² methode
  • ondernemingsraad
    • maatwerk OR-training
    • OR-coaching
    • OR adviestrajecten
    • eBooks OR
    • workshops OR
    • CT² kiosk: OR-nieuws
    • de WOR
    • wat vindt de klant
  • contact

OR PostNL verliest zaak tegen postbedrijf

27 november 2021 |

Leeuwarder Courant –In september stapte de ondernemingsraad van PostNL naar de rechter. Inmiddels heeft de rechter bepaald dat duizenden medewerkers geen recht hebben op de geëiste hogere vergoedingen en koffiepauzes.

Eerder las u in dit artikel dat de OR van PostNL een zaak aanspande tegen het eigen bedrijf. De ondernemingsraad vond het onrechtvaardig dat postbodes op drukke dagen geen recht hebben op een betaalde koffiepauze van tien minuten, zoals andere medewerkers van PostNL.

Ook de reiskostenvergoeding komt terug in de uitspraak van het hof. “De slotsom is dat de door de ondernemingsraad aangevoerde feiten en omstandigheden niet kunnen leiden tot het oordeel dat PostNL niet in redelijkheid tot het bestreden besluit heeft kunnen komen”, aldus de rechters.

PostNL was van mening dat de discussiepunten niet aan de ondernemingsraad waren, maar thuishoorden in overleg met de vakbonden. Het bedrijf betreurde dat de ondernemingsraad voor “de juridische route” koos.

Lees het volledige artikel op de website van de Leeuwarder Courant.

terug naar het OR-nieuwsoverzicht

artikelen die wellicht ook interessant zijn:

  • cognitieve dissonantie - waarom feiten ons niet van mening doen veranderen - CT2.nl
    cognitieve dissonantie: waarom feiten ons niet van…
  • vakantiedagen in corona-tijd - CT2.nl
    vakantiedagen in “corona-tijd”: wat mag en kan voor…
  • thuiswerkbeleid en de OR verplichtingen en vergoedingen - CT2.nl
    thuiswerkbeleid en de OR: verplichtingen en vergoedingen
  • CT2.nl - 12 wetswijzigingen en belangrijke zaken voor de OR in 2023
    12 wetswijzigingen en belangrijke zaken voor de OR in 2023
  • adviesaanvraag digitaal behandelen 8 tips - CT2.nl
    een adviesaanvraag digitaal behandelen: 8 tips

Categorie: CT² kiosk: OR-nieuws Tags: medewerkers, ondernemingsraad, OR, PostNL, rechtszaak, vergoedingen, Verloren

Primaire Sidebar

Nieuwsbriefbanner_A_NL
maatwerk ondernemingsraad training - CT2.nl
Logo CT2 2018

SNEL CONTACT OPNEMEN?

info@CT2.nl
040-2813128

CT² is een CoachSander organisatie

ONZE MEEST BEZOCHTE PAGINA'S

  • Een snel en goed besluit nemen als groep: het BOB model
  • Wat te doen met een advies vraag
  • eBook instemming en advies
  • Groepscoaching in de praktijk: uitgelegd in 5 stappen
  • eBook OR-basiskennis en OR-begrippen

ONZE NIEUWSTE BLOGS

Recente berichten

  • richtbedrag voor OR-training 2024: vastgesteld door de SER
  • guideline amount for OR training 2024: determined by the SER
  • de beste OR agenda: 12 tips
Beheer cookie toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}