• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
Logo CT2 2018

  • over ons
    • artikelen
    • eBooks
    • video’s
    • CT² team
    • klantverhalen
    • contact
  • training
    • training door CT²
    • OR-training
  • coaching
    • directie coaching
    • personal coaching
    • groepscoaching
    • CT² methode
  • ondernemingsraad
    • maatwerk OR-training
    • OR-coaching
    • OR adviestrajecten
    • eBooks OR
    • CT² kiosk: OR-nieuws
    • de WOR
    • wat vindt de klant
  • contact
Logo CT2 2018

  • over ons
    • artikelen
    • eBooks
    • video’s
    • CT² team
    • klantverhalen
    • contact
  • training
    • training door CT²
    • OR-training
  • coaching
    • directie coaching
    • personal coaching
    • groepscoaching
    • CT² methode
  • ondernemingsraad
    • maatwerk OR-training
    • OR-coaching
    • OR adviestrajecten
    • eBooks OR
    • CT² kiosk: OR-nieuws
    • de WOR
    • wat vindt de klant
  • contact

FNV stelt ultimatum: eind februari moeten problemen Keolis bussen zijn opgelost

18 januari 2022 |

De Stentor – Als de problemen met de elektrische bussen eind februari niet opgelost zijn, mogen de bussen niet meer rijden.

De FNV reageert daarmee op het zoveelste hoofdstuk van de problemen bij Keolis. Twee exemplarische bussen zijn afgekeurd, die als voorbeeld hadden moeten dienen om de hele vloot aan te passen. De chauffeurs zijn het helemaal zat. Het ziekteverzuim is opgelopen tot boven de 25 procent, aldus FNV-bestuurder Marijn van der Gaag.

De twee bussen die gekeurd werden zijn geleverd door de Chinese bussenbouwer BYD, met de gedachte dat als deze twee door de keuring kwamen, de gehele vloot daarop aangepast kan worden. Nu blijkt dat de bussen de keuring niet hebben doorstaan. Het begint er op te lijken dat de Chinese bussen een ontzettende miskoop zijn geweest.
Volgens de ondernemingsraad zijn de bussen afgekeurd op tochtende deuren, trillende sturen en een niet-werkende verwarming. Dit zijn dezelfde problemen die al eerder werden genoemd in relatie tot dit type bussen. Het enige punt dat verbeterd is, is dat de chauffeursstoel inmiddels wel recht achter het stuur staat.

Lees het volledige artikel op de website van De Stentor.

terug naar het OR-nieuwsoverzicht

artikelen die wellicht ook interessant zijn:

  • Chauffeurs, bonden en OR zijn problemen met Keolis bussen zat
    Chauffeurs, bonden en OR zijn problemen met Keolis bussen…
  • meer bereiken als OR: communicatieproblemen met de Bestuurder oplossen
    meer bereiken als OR: communicatieproblemen met de…
  • uit de praktijk: organisatieontwikkeling in logische stappen
    uit de praktijk: organisatieontwikkeling in logische stappen
  • medezeggenschap in het onderwijs: nét een beetje anders…
    medezeggenschap in het onderwijs: nét een beetje anders…
  • coaching uitgelegd in 6 stappen
    coaching uitgelegd in 6 stappen

Categorie: CT² kiosk: OR-nieuws Tags: bonden, bussen, elektrisch, FNV, Keolis, ondernemingsraad, OR, vakbonden, Vervoersbedrijf

Primaire Sidebar

Nieuwsbriefbanner_A_NL
maatwerk ondernemingsraad training - CT2.nl
Logo CT2 2018

SNEL CONTACT OPNEMEN?

info@CT2.nl
040-2813128

CT² is een CoachSander organisatie

ONZE MEEST BEZOCHTE PAGINA'S

  • Een snel en goed besluit nemen als groep: het BOB model
  • Wat te doen met een advies vraag
  • eBook instemming en advies
  • Groepscoaching in de praktijk: uitgelegd in 5 stappen
  • eBook OR-basiskennis en OR-begrippen

ONZE NIEUWSTE BLOGS

Recente berichten

  • het OR-jaarverslag schrijven: verplicht, maar hoe maak ik het?
  • Werknemers vrezen voor toekomst Orthopedisch Centrum, rechter betrokken
  • Moederconcern Fluor krijgt Stork maar niet verkocht
Beheer cookie toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}