• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
Logo CT2 2018

  • over ons
    • artikelen
    • eBooks
    • video’s
    • CT² team
    • klantverhalen
    • contact
  • training
    • training door CT²
    • OR-training
  • coaching
    • directie coaching
    • personal coaching
    • groepscoaching
    • CT² methode
  • ondernemingsraad
    • maatwerk OR-training
    • OR-coaching
    • OR adviestrajecten
    • eBooks OR
    • CT² kiosk: OR-nieuws
    • de WOR
    • wat vindt de klant
  • contact
Logo CT2 2018

  • over ons
    • artikelen
    • eBooks
    • video’s
    • CT² team
    • klantverhalen
    • contact
  • training
    • training door CT²
    • OR-training
  • coaching
    • directie coaching
    • personal coaching
    • groepscoaching
    • CT² methode
  • ondernemingsraad
    • maatwerk OR-training
    • OR-coaching
    • OR adviestrajecten
    • eBooks OR
    • CT² kiosk: OR-nieuws
    • de WOR
    • wat vindt de klant
  • contact

Kort geding Wibra vanwege inhalen gemiste uren door corona

5 juli 2021 |

Brabants Dagblad – Medewerkers Wibra spannen kort geding aan vanwege gedwongen inhalen gemiste uren door corona

Gedurende de lockdown vanwege corona hield Wibra de winkels gesloten. Hierdoor konden medewerkers hun uren niet maken. De vakbond spande een kort geding aan, omdat Wibra medewerkers dwong deze gemiste uren in te halen. De rechter moet nu bepalen of  het ‘redelijk en billijk’ is dat Wibra een cao-afspraak handhaaft die niet bedacht is voor een samenleving die door corona in crisis verkeert. Een van de medewerkers die deelnamen aan het kort geding was de voorzitter van de ondernemingsraad van Wibra. Tijdens het kort geding beloofde topman van Wibra Bas Duijsens dat zij haar rechten niet kwijt is. 

Op 5 juli diende het kort geding en oordeelde de rechter dat de Wibra medewerkers de gemiste uren mag laten inhalen. Wibra handelt volgens de rechter niet in strijd met goed werkgeverschap. 

 Lees meer over het kort geding op de website rechtspraak.nl en het Brabants Dagblad.

terug naar het OR-nieuwsoverzicht

artikelen die wellicht ook interessant zijn:

  • vakantiedagen in “corona-tijd”: wat mag en kan voor werkgever en medewerker?
    vakantiedagen in “corona-tijd”: wat mag en kan voor…
  • de OR en onderhandelen over arbeidsvoorwaarden
    de OR en onderhandelen over arbeidsvoorwaarden
  • dagelijks bestuur van de OR: wat doen de voorzitter en secretaris?
    dagelijks bestuur van de OR: wat doen de voorzitter en…
  • “De hoofddirectie heeft besloten dat ons salaris wordt gekort. Mag dat?”
    “De hoofddirectie heeft besloten dat ons salaris wordt…
  • Medewerkers staken: Gall & Gall winkels gesloten
    Medewerkers staken: Gall & Gall winkels gesloten

Categorie: CT² kiosk: OR-nieuws Tags: corona, kort geding, lockdown, ondernemingsraad, werkgeverschap, Wibra

Primaire Sidebar

Nieuwsbriefbanner_A_NL
maatwerk ondernemingsraad training - CT2.nl
Logo CT2 2018

SNEL CONTACT OPNEMEN?

info@CT2.nl
040-2813128

CT² is een CoachSander organisatie

ONZE MEEST BEZOCHTE PAGINA'S

  • Een snel en goed besluit nemen als groep: het BOB model
  • Wat te doen met een advies vraag
  • eBook instemming en advies
  • Groepscoaching in de praktijk: uitgelegd in 5 stappen
  • eBook OR-basiskennis en OR-begrippen

ONZE NIEUWSTE BLOGS

Recente berichten

  • dagelijks bestuur van de OR: wat doen de voorzitter en secretaris?
  • ambtelijk secretaris van de OR: rol, taak en bevoegdheden
  • 12 wetswijzigingen en belangrijke zaken voor de OR in 2023
Beheer cookie toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}